Montag, 23. November 2015, 16:45 - 18:15 iCal

Intellectual disability and autism

Vortrag von Prof. Karrie Shogren (University of Kansas) im Rahmen der internationalen Ringvorlesung "Inklusive Pädagogik in der Sekundarstufe"

Hörsaal 33 (HS) im Hauptgebäude der Universität Wien
Universitätsring 1, 1010 Wien

Vortrag


Efforts to create inclusive opportunities for students with intellectual disability and autism necessitate the need for new models of supporting students in these settings. Advances in the disability field, namely, the emergence of social-ecological models of disability, and the growing body of research on effective inclusive practices provides direction for educators working to include students with intellectual disability and autism in secondary schools. This contribution will discuss the emergence of strengths-based approaches for understanding intellectual disability and autism and the role of such approaches in developing new educational models that focus on the school wide provision of high quality instruction, with more intensive instruction as needed for students who need additional supports.

Der Beitrag erscheint in deutscher Übersetzung im Begleitbuch zur Ringvorlesung: Biewer, Gottfried / Böhm, Eva Theresa / Schütz, Sandra (Hrsg.) (2015): Inklusive Pädagogik in der Sekundarstufe. Stuttgart: Kohlhammer

Zur Webseite der Veranstaltung


Veranstalter

Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft sowie Zentrum für LehrerInnenbildung in Kooperation mit dem Stadtschulrat für Wien


Kontakt

Gottfried Biewer
Institut für Bildungswissenschaft
Arbeitsbereich Heilpädagogik und Inklusive Pädagogik
01-4277 46800
gottfried.biewer@univie.ac.at